KOMMUNIKATION

”Oavsett vilken kanal du använder dig av, måste din kommunikation vara personaliserad”

Förutsättningarna för kundkommunikation har förändrats väldigt mycket under de senaste 10 åren. Tack vare smartphones och surfplattor är majoriteten av konsumenter ständigt uppkopplade vilket innebär att mycket av kommunikationen med fördel kan skötas digitalt. Detta har bland annat medfört att e-postmarknadsföring idag kommit att bli det mest populära sättet för B2C-företag att kommunicera med sina befintliga kunder.


Satsa på omnikanal marknadsföring

Omni kan översättas till ”på alla sätt och på alla platser”, vilket är precis vad all marknadskommunikation borde sträva efter – att finnas i vilket format som helst, var som helst och när som helst. Det första steget mot att arbeta omnikanalt är att identifiera samtliga kontaktytor du har med dina kunder, och se till att dessa planeras för i din marknadskommunikation. De behöver anpassas till att fungera i alla format och medier i dina kampanjer, oavsett vilken kanal det gäller. Möjligheten ska finnas för varje kund att uppleva ditt varumärke på de sätt som passar kunden bäst.

Digitala tjänster

Nyhetsbrev och e-post

SMS och mobil marknadsföring

SMS och mobil marknadsföring

Postala tjänster

Adressering

Kuvertering

Inplastning

Selektiva bilagor

Kommunikation